Türkiye, anlık mesajlaşma programı MSN’in bağımlısı oldu...
Torunu ile iletişim kurmak isteyen anneanneler bile soluğu internette
alınca, Türkiye 25 milyon üyesiyle MSN Messenger kullanımında üçüncü
ülke konumuna geldi.
TÜRKİYE MSN’İN GÖZBEBEĞİ
* 300 milyon MSN kullanıcısı bulunan MSN Messenger’da Türkiye’nin üye sayısı 25 milyon.
* Türkiye MSN Messenger kullanımında üçüncü ülke.
* Video sohbet ve Windows Live servislerinin kullanımında dünya birincisi.
* Hotmail kullanımında 19 milyon hesap ile dünya beşincisi.
* Mobil uygulamalarda sayı açıklanmassa da ’en’lerin yaşadığı
KONUŞMAYI SEVİYORUZ
Türkiye’nin MSN’in video sohbet ve Windows Live servislerinin
kullanımında dünya birincisi, hotmail kullanımında ise dünya beşincisi
olduğuna dikkat çeken MSN Avrupa Başkanı John Mangelaars, “Türkler
dünyanın her yerine yayılmış durumdalar. Dolayısıyla iletişim kurmak
istiyorlar. Ayrıca kültürel da olarak konuşmayı seviyorsunuz. Tüm bu
özellikleriyle Türkiye bizim için inanılmaz pazar” dedi.
GENÇLER ZORU BAŞARIYOR:
3 yıl önce sıfıra yakın olan 50 yaş kullanım oranının bugün yüzde 5’in
üzerine çıktığına dikkat çeken Mangelaars, orta yaş üstünün ilgisini
ise şu şekilde açıkladı: “Gençler artık iletişim için MSN kullanıyor.
Anneannesi de onunla iletişime geçebilmek için messenger kullanmaya
başlıyor. Bunu en çok resim paylaşımlarında yaşıyoruz. Gençler resmi
alıp update etme ve paylaşma gibi daha karmaşık işlemlerle
uğraşıyorlar. Anneanneler ise verilen linklere tıklayarak anıları
paylaşıyorlar.”
KADIN ORANI ARTIYOR:
Türkiye’de bilgisayar ve internet yaygınlık oranının Avrupa
ortalamasından düşük olmadığını belirten Mangelaars, “75 milyon kişinin
yaşadığı Türkiye’de 25 milyon Messenger kullanıcısı var. Üçte bire denk
gelen bu oran diğer ülkelere yakın. MSN kullanıcılarının yüzde 50’si 35
yaşın altında, yüzde 65’i de erkek. Kadın oranı bir süre önce yüzde 22
düzeyindeydi. Ancak bu oran giderek büyüyor” diye konuştu.
BİLGİSAYARI OLMAYAN İNTERNET KAFEYE GİDİYOR
Özellikle doğuda, bilgisayar yaygınlığının yüksek olmadığı bölgelerde
internet kafelerin öneminin giderek arttığını söyleyen Mangelaars
“Araştırmalarımıza göre evinde bilgisayarı olmayanlar da internet
kafelerden yararlanıyor. Bu kafeler pazarın büyümesinde büyük etkiye
sahip” dedi.